انواع چاقو شکاری

چاقو جنگی

انواع چاقو شکاری

چاقو ها و تبر ها را میتوان از جمله گسترده ترین ابزار برای انواع کاربرد ها دانست . از یک سرآشپز حرفه ای گرفته تا یک کوهنورد یا شکارچی، هر کدام از بهترین چاقو ها در زمینه فعالیت خود استفاده میکنند. با گسترش صنایع و ساخت و طراحی و بهبود کیفیت تجهیزات کوهنوردی و طبیعت گردی، طبعا مدل های بسیار متنوعی از چاقو های شکاری و تبر های مخصوص طبیعت گردی و کمپینگ به بازار ها معرفی شد. این وسایل هر کدام به نوعی کارایی خاص خود را دارند و ماهیگیری، سفر، کمپ، طبیعت گردی، کوهنوردی، شکار و… را برای ما آسان میکنند. وجود تبر دستی یا چاقوی مرغوب، به ما کمک میکنند تا در طبیعت از بین موانع راه عبور باز کنیم، میوه یا غذای خود را تهیه کنیم، ابزار مورد نیازی را بسازیم، برای آشپزی یا گرمایش هیزمِ آتش فراهم کنیم، یا حتی در مواقع اضطراری از خود دفاع کنیم و جان خودمان یا کسی دیگر را نجات دهیم. اما امروز در این مقاله قصد داریم مهمترین انواع چاقو های جنگی و شکاری را به همراه راهنمای انتخاب و خرید ، به شما معرفی کنیم. اگر اهل سفر و شکار یا ماهیگیری و گردش در طبیعت و کمپ و آفرود هستید، یا حتی به دنبال یک ابزار خوب برای همراهی میگردید، با ما همراه باشید!

انواع چاقو سفری و کمپینگ

 

* ابزار های چند کاره سفری

گجت های مختلف که به ظاهر ممکن است پیچیده یا به دردنخور به نظر بیایند ، در واقع انتخاب های خوبی برای کمپینگ‌ها یا نیازهای روزمره و مصارف معمولی به حساب می آیند. ابزارهای چندکاره با توجه به مدل و طراحی و مواد سازنده انواع مختلفی دارند، و از نظر کیفی نیز درجه بندی میشوند. یک ابزار چند کاره خوب باید اسکلت قوی و استواری داشته باشد و طراحی آن به صورتی در نظر گرفته شده باشد که علاوه بر سبکی و خوش دست بودن، سهولت در استفاده را برای کاربر فراهم کند. برای مثال در برخی از مدل ها ضامنی وجود دارد که هر ابزار را در هنگام انتخاب در جای خود محکم میکند تا هنگام استفاده بتوان بیشترین مانور را وارد کرد، اما در برخی دیگر فقط به حالت بازشو و جمع شو در هر بازو اکتفا شده است.گجت چاقو سفری و ابزار

خرید چاقو شکاری باک آمریکایی

* چاقو چند کاره

وقتی قرار باشد با کمترین حجم و وزن وسایل سفر کنیم، یا حتی به روش بک پکینگ یا کوله گردی ، ماجراجویی جدیدی آغاز کنیم، هر وسیله و هر ابزار باید بهینه سازی شده انتخاب شود. چاقو ها نیز بر اساس عملکرد چندین کاربرد دارند. مانند چاقو های اسکلت ثابت که مدل های مقاومی هستند، چاقوهای جیبی که کمترین اشغال فضا دارند، چاقوهای مخصوص برای انجام کارهای مختلف مانند بریدن چوب ، چاقو هایی که کیت اضطراری بقا، یا چخماغ در خود دارند و… اما انتخاب هوشمندانه تر، انتخاب چاقو های چند کاره است تا هزینه و مقدار وسایل به حداقل برسد.
چافو همه کاره
راهنمای خرید چاقو سفری – سمس کلاب، فروشگاه کمپ و سفر

* چاقو تاشو

همانطور که از نام این دسته مشخص است، ظریف ترین و کمجا ترین مدل از چاقو ها ، همین کارد های تاشو هستند که در دو مدل کلی ضامن دار و بدون ضامن به وفور یافت میشوند. ، این چاقوها جای زیادی نمی‌خواهند و نگهداری آسانی دارند و برای استفاده های معمولی بسیار مناسب‌اند. همچنین به دلیل اینکه تیغه در محافظتِ دسته چاقو قرار میگیرد، دچار آسیب نمیشود و در صورت سقوط و… هم معمولا سالم تر میماند. از مشهور ترین و پرطرفدار ترین چاقو های تاشو، مدل پروانه ای را میتوان نام برد.
راهنمای خرید چاقو پروانه ای
سمس کلاب، فروشگاه چاقو

خرید و قیمت چاقو پروانه ای

مدل های چاقو ضامن دار

یک چاقو تاشو ضامن دار یا بدون ضامنِ خوب باید طراحی حرفه ای در بخش تیغه و دسته داشته باشد. حالت قرارگیری آنها معمولا در دست به گونه ای باید باشد که بتواند از انگشتان محافظت کند و هنگام استفاده آن را زخمی نکند. مواد سازنده نیز بایستی از نوعی باشد که با گذشت زمان باز و بسته کردن آن سخت نشود یا فنرِ ضامن خراب نشود. نقطه پیچ مرکزی که محل اتصال تیغه و دسته است ، اتصالات نرم و مرغوبی داشته باشد و دچار زنگ زدگی و هرزشدن و نشتی روغن و… نباشد.
چاقو ضامن دار
انواع چاقو – سمس کلاب، فرووشگاه شکار

* چاقو ثابت

دسته سنتی و رایج چاقو های شکاری و جنگی که از یک اسکلت ثابت تشکیل شده اند و نسبت به مدل های تاشو، از قدرت و مانور بیشتری برخوردارند. استفاده ، تنظیف و نگهداری آنها نیز راحت تر است . اما به دلیل طراحی محور داخلی که معمولا یک اسکلت فولادی یا آهنی و یا استیل است، وزن بیشتری دارند و طبعا به یک پوشش و غلاف برای آویز و حمل و نقل نیاز دارند.یک کارد شکاری خوب، باید اسکلت فولادی یا استیلِ مرخوب داشته باشد و ترجیحا قسمت اتصال دسته به تیغه دارای خاصیت محافظت از انگشتان و افزایش قدرت باشد . این امکان به دو صورت میتواند طراحی شده باشد: 1- وجود لبه های کامل برای سر نخوردن دست به سمت تیغه 2-تعبیه قوس در ابتدای تیغه و نزدیک به دسته
چاقو ارزان
راهنمای انتخاب چاقو جنگی

خرید ارزان ترین مدل های چاقو شکاری و چاقو جنگی

* چاقو قفل دار

ترکیب دو مدل ثابت و تاشو، مدل های کاربردی قفل دار را ساخته است. به طور کلی اگر استحکام کارد های ثابت و کمجا بودن مدل های تاشو را در کنار هم بگذاریم، این سری از کارد های شکاری را داریم. عملکرد این مدل از کارد ها به صورتی است که با کمک یک دسته کمکی باز میشوند و هنگامی که کاملا باز شدند با صدای یک کلیک کوچک، قفل میشوند تا از بسته شدن ناخواسته و آسیب دیدن انگشتان جلوگیری کنند و در عین حال بیشترین انتقال نیرو از دسته را انجام دهند. برخی از مدل های جدید تر و حرفه ای تر نیز به طوری حراحی شده اند که با حالتی دکمه ای و ضامن دار، تنها با یک دست به راحتی باز و بسته شوند.چاقو سفری قفل دار

* چاقو پرتابی

نسل های پیشرفته تر و ارتقا یافته تیغ های پرتابی که از دیر باز و در طی تاریخ توسط مبارزان استفاده میشده، این روز ها به شکل تیغه های چند پر بدون دسته یا دسته دار و با نام تیغ نینجا بازطراحی و تولید شده اند که طرفداران خاص خود را دارند، اما در سفر و کمپینگ کاربرد چندانی برای یک طبیعت گرد نخواهند داشت.
چاقو نینجا
تیغ پرتابی چیست؟ – سمس کلاب، فروشگاه شکار
 تیغه های هر مدل از کارد ها و تبر های شکاری، طراحی مخصوص به خود را دارد؛ اما از کجا بفهمیم که چه مدل تیغه و چه جنس چاقو به درد ما میخورد؟ در ادامه باهم انواع شکل ها و لبه ها را بررسی میکنیم:

چاقو کارامبیت

تیغه های ضخیم و قوی این مدل از طراحی لبه چاقو برای کار های سنگین و نیازمند فشار و انرژی مناسب است. عملکرد آن ها به گونه ای است که آسیب های تصادفی ایجاد نکند.چاقو سفری تیغه های نازک و ظریف برای کار هایی که به توجه و دقت بیشتری نیاز دارند و ظریف تر هستند، این مدل ها گزینه مناسبی به شمار می آیند. کندن پوست میوه یا سوراخ کردن و… از جمله موارد پرکاربرد این تیغه ها به شمار می آیند. اما در مقایسه با دسته قبلی قدرت کمتری دارند. تیغه های اره ای لبه دندانه دندانه در این تیغه ها دقیقا به عنوان یک اره برای بریدن اجسام بسیار سخت کاربرد دارد و در برخی موارد میتوان برای خراش دادن سطوح نیز از آنها کمک گرفت.تیغه های سوزنی مدل های چاقو بسیار تیز که معمولا از دو بخش نا متقارن تشکیل شده اند و . برای شرایط سخت و سوراخ کردن و پرتاب کردن به کار می‌روند.تیغه های بافت دار یا سانتوکو Santoku تیغه هایی بزرگ که بر اساس کاربرد دارای بافت غیر صیغلی یا دندانه دار در سطح کامل خود هستند و برای حاضر کردن غذا و تجهیز آشپزخانه کمپ عملکرد مناسبی دارند. لبه‌ی این تیغه‌ها از دسته تا نوک چاقو تیز است. این ساختار باعث می‌شود تا خرد کردن، ریز کردن و برش دادن آسان شود و خطر آسیب رساندن را به حداقل کاهش دهد.چاقو عاج داردر ادامه با جنس و مواد سازنده تیغه و دسته انواع چاقو شکاری و جنگی آشنا میشویم.
جنس تیغه چاقو

سوالات متداول

سوالات پرتکرار شما در مورد اطلاعات و نحوه نگهداری و خرید انواع چاقو

ساخت و فروش و نگهداری از چاقو تا زمانی که موجب اقدام غیر قانونی نشود ، مشکلی ندارد.

امروزه برنند های مختلف در رقابت هستند و پرطرفدار ترین آنها باک آمریکا و گربر سوییس است

بله خوشبختانه در سال های اخیر محصولات داخلی باکیفیتی مخصوصا در زنجان و آذربایجان ساخته شده است.

شما میتوانید از فروشگاه های مجاز لوازم شکار، چاقو های استاندارد با قیمت مناسب تهیه کنید. فروشگاه سمس کلاب ، در این زمینه آماده ارسال انواع سفارشات است.

با توجه به اعتبار و سابقه فروشگاه آنلاین و برند و اصالت کالا و همچنین مشخصات و قیمت و اطلاعاتی مثل فیلم و عکس می توان به کیفیت چاقو پی برد.

نظرات (6)

حکیمی

مرسی
دوست داشتم
با لحن خوب و ساده👌🏻👌🏻

    Admin_semsclub

    حکیمی عزیز خوشحالیم که مورد پسند شما قرار گرفت. این وبلاگ ادامه دارد و به زودی به ادامه مطلب میپردازد….

محمد

ممنون از اطلاعات خوب و جالبتون
خیلی کاربردی بود

    Admin_semsclub

    محمد عزیز از همراهی و توجه شما متشکریم!

نیستانی

سلام. مارک چاقو پروانه ای خوب چی هست

    Admin_semsclub

    سلام دوست عزیز، اکثر برند ها پروانه ای دارند حتی باک و گربر